CEAG's library actions a driver for SDG 4

quality education

Authors

Keywords:

Biblioteca CEAG, Agenda 2030, Desenvolvimento sustentável, ODS 4, Educação de qualidade

Abstract

Education has been consolidated as a relevant agenda at a global level since the Universal Declaration of Human Rights. In 2015, the United Nations (UN) launched a global agenda with Sustainable Development Goals (SDGs), that aims to eradicate poverty, preserve the environment, promote equity and inclusion. Therefore, the Improvement Center in Gastronomy (Centro de Aperfeiçoamento em Gastronomia - Ceag) aims to strengthen the Senac brand in the gastronomy segment, supporting technically and pedagogically the development of Gastronomy area in the Federal District, thus promoting actions of the 2030 Agenda, especially SDG 4: Quality Education. Ceag’s Library stands out as na environment for dissemination of information and culture, in an organic, dynamic and creative way, allowing its users to expand their knowledge and reach new horizons.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BELLUZZO, Regina Célia Batista. Competência em informação (CoInfo) e midiática: inter-relação com a Agenda 2030 e os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS) sob a ótica da educação contemporânea. Folha de rosto: Revista de Biblioteconomia e Ciência da Informação, Juazeiro do Norte, v. 4, n. 1, p. 15-24, jan./jun. 2018. Disponível em: https://brapci.inf.br/index.php/res/download/52552. Acesso em: 27 maio 2022.

DELORS, Jacques. Um tesouro a descobrir: relatório para a UNESCO da Comissão Internacional sobre Educação para o século XXI. Brasília, DF: Unesco, jul. 2010. Disponível em: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000109590_por. Acesso em: 23 maio de 2022.

IFLA. As bibliotecas e a implementação da Agenda 2030 da ONU. [S. l.]: IFLA, 2015.

MACIEL, Francisca Izabel Pereira; LUCIO, Iara Silva. Os conceitos de alfabetização e letramento e os desafios da articulação entre teoria e prática. In: CASTANHEIRA, Maria Lúcia; MACIEL, Francisca Izabel Pereira; MARTINS, Raquel Marcia Fontes (org.). Alfabetização e letramento na sala de aula. Belo Horizonte: Autêntica Editora: Ceale, 2008.

ONU. Sobre o nosso trabalho para alcançar os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável no Brasil. [S. l.]: ONU, [2015]. Disponível em: https://nacoesunidas.org/pos2015/agenda2030/. Acesso em: 25 fev. 2022.

SENAC. Departamento Nacional. Competência. Rio de Janeiro: Senac, Departamento Nacional, 2015.

SENAC. Departamento Nacional. Diretrizes do Modelo Pedagógico Senac. Rio de Janeiro: Senac, Departamento Nacional, 2018.

SENAC. Departamento Nacional. Fórum Setorial do Segmento Gastronomia. Rio de Janeiro: Senac, Departamento Nacional, 2017. Disponível em: https://www.dn.senac.br/educacao-profissional/foruns-setoriais/segmento-gastronomia/. Acesso em: 23 de maio 2022.

SENAC. Departamento Nacional. Plano de curso aperfeiçoamento para profissionais da cozinha. Brasília, DF: Senac/CEAG, 2022.

Published

2023-03-20

How to Cite

LINS, T.; CARDEAL, T. D. L. CEAG’s library actions a driver for SDG 4: quality education. Senac.DOC: revista de informação e conhecimento, [S. l.], v. 7, n. 1, p. 6–15, 2023. Disponível em: https://senacdoc.senac.br/doc/article/view/101. Acesso em: 14 may. 2024.

Issue

Section

Artigos

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.